Salzburgring

Mindössze három héttel a Nürburgringi futam után a Seat Leon Eurocup mezőnye a festői szépségű környezetben elhelyezkedő Salzburgringre látogatott. A rendkívül gyors pályán, amely a hosszú egyeneseiről és lendületes kanyarjairól híres, a WTCC mezőnyével közös versenyhétvégén rótták a köröket a Seatosok.

017Egy kisebb küldöttséggel indultunk útra a távoli, de számunkra mégis a kupasorozat legközelebbi helyszínére Salzburg városába, hogy élőben szurkolhassunk Bús Edinának és Wéber Gábornak, na meg persze a többi magyar résztvevőnek is. Szerencsére sok más honfitársunk is hasonlóan gondolkodott és sok magyar szót lehetett hallani a keskeny völgyben elhelyezkedő pálya mellett, sok magyar zászlót lehetett látni a dombokon és a tribünökön.

Szabadedzések és időmérő

Az időjárásra nem lehetett panaszunk, egész hétvégén verőfényes napsütésben folytak a versenyek, na meg persze a finom és jéghideg osztrák sör, szigorúan csak a szurkolóknak.

022Az autók kapcsán nem lehettünk ilyen derűlátóak, mert már a szabadedzések során jelentkezett újra Wéber Gábor autóján a menetrend szerinti turbó probléma. Nemcsak, hogy 15-20 km/órával lassabb volt vetélytársainál, de a folyamatosan változó teljesítmény miatt esély sem volt arra, hogy megtalálják a megfelelő beállítást.

„Nem hogy beállítás, meg finomhangolás nincs, hanem két egyforma kör sem egymás után. Egyszer 240-nel, aztán 220-szal érek ugyanarra a féktávra, és nem hogy a gumikat nem tudom normálisan felmelegíteni, vagy szélárnyékot keresni, hanem arról rádiózok megállás nélkül, hogy hova húzódjak le motort leállítani és újraindítani, hogy talán egyetlen mért körön át kitartson a turbónyomás normál értéken. A végén az utolsó szektor közepén kellett megtennem, különben a mért kör vége előtt már újra letilt.” – írta Wéber Gábor Facebook oldalán.

Az időmérőn Wéber Gábor a 12. helyet, míg Bús Edina a 16. helyet szerezte meg.

Az első nap küzdelmeiről szóló videó:

Első verseny

045Másnap kora délután került megrendezésre az első futam, így kis szurkoló csapatunknak volt ideje kipihenni az előző nap fáradalmait és csalódottságunkat, amelyet a késő este Salzburg egyik igen frekventált helyén elfogyasztott Wiener Schnitzel mérete okozott. Mondhatnánk úgy is, hogy annyi kalória fedezetet sem nyújtott, mint amit a szállásunkig hazafelé vezető gyalogút felemésztett. Még szerencse, hogy a megbízhatóan finom sör ismét kéznél volt és valamelyest kárpótolt minket.

Izgatottan vártuk a rajtot, amely egy balesettel kezdődött. Szerencsére Gábor és Edina is elkerülte az ütközést és tovább tudta folytatni a versenyt. Wéber Gábor tartani tudta a tempót az élbollyal, ami ezúttal 8-9 autót jelentett és ha arra nem is volt elég az autó teljesítménye, hogy előrébb tudjon férkőzni Gábor, de arra igen hogy az utolsó pontszerző 8. helyre befusson. Természetesen a turbo megint tönkrement, de szerencsére csak az utolsó körben és az addig kiautózott előny elégnek bizonyult. Nem sokon múlott.

049Bús Edina kiváló versenyzéssel nem sokkal a rajt után felzárkózott egészen az élmezőny mögé. B3 Racing szurkolóként fantasztikus volt látni, hogy körökön keresztül kiváló tempóban haladva Wéber Gábor mögött autózott. Aztán értetlenül álltunk az események előtt a domboldalon. Amikor újra a szemünk elé került a mezőny, Bús Edina több helyet visszacsúszva már csak addigi üldözői mögött autózott. Mint később kiderült nem csak nekünk volt ez meglepetés, hanem neki is. Elsőre Edina sem tudta mire vélni, hogy üldözői megtáltosodva sorra előzik meg, míg néhány ellenőrző állítás az autó kijelzőjén megmutatta a miértet. Őt is, illetve Seatját is utolérte a csapatot sújtó turbóátok, a 2,2-es érték helyett csak 1,8-at mutatott a műszer. Végül a 13. helyen ért célba.

Gábor megszerezte első pontunkat, amit meg is ünnepeltünk egy pár hideg sör elfogyasztásával.

A szombati nap videós összefoglalója

Második verseny

Reggel korán keltünk, legalább is az útitársaim szerint korán, mert az első WTCC futam 9:30-kor kezdődött. Nagy nehezen sikerült lelket verni a csapatba és magunk mögött hagytuk Mozart szülővárosát. Elsőként Michelisz Norbiért szoríthattunk, aki a 9. helyet szerezte meg az első futamon.

Nem kellett sokat várni a Edináék rajtjára sem, de pont annyi időnk azért maradt hogy egy kicsit felderítsük az erdőben megbúvó pálya más részeit is, hogy a második versenyt a pálya másik végén izgulhassuk végig.

086A rajtot VIP belépő híján, a célegyenes erdei oldaláról követtük egy kicsit megritkítva a sűrű aljnövényzetet, hogy a minél jobb pozícióból készüljenek a fotók. A piros lámpák kialvása után kezdődött a terepfutó verseny az erdei ösvényen keresztül a célegyenes végén lévő sikánhoz. Miután sikerült újra levegőhöz jutni ráeszméltünk, hogy Wéber Gábor már nincs a pályán és sajnos nem is láttuk többet a futam során. Csalódottságunkról azonban gyorsan megfeledkeztünk, amikor megláttuk, hogy Ficza Feri a második helyen autózik, de ami még fontosabb, legalább is számunkra, hogy Bús Edina vezeti az élmenőket üldöző bojt a 8. helyen. Körről körre izgúltuk végig a csatát, amit Edina vívott és végig maga mögött tartva a többieket megőrizve pozícióját befutott a 8. helyre. Igaz majdnem infarktust kaptunk, amikor az utolsó körben a második szektor nagy egyenesében az Edinát üldöző előzésbe kezdett és szemünk elől eltűnve a két autó fej-fej mellett haladt. A futam leintése után Edina vezette az üldözőket, de nem voltunk biztosak a 8. helyben, amíg a hangosbemondó be nem mondta az eredményt. Edinának is sikerült megszereznie az első pontját, méghozzá nem is akármilyen versenyzéssel. Ficza Ferinek is gratulálunk a második helyhez.

Később megtudtuk, hogy Wéber Gábor fékprobléma miatt kicsúszott és visszapördülve a mezőny közepébe csak az Isteni gondviselésnek és a versenyzőtársak refexeinek volt köszönhető, hogy nem lett hatalmas baleset. Ráadásul pont Edina elé érkezett vissza, így csak hajszálon múlott, hogy nem esett ki mindkét autónk!

A nap megkoronázásaként Michelisz Norbi 4.  helyének örülhettünk a WTCC második futamában.

A vasárnap videós összefoglalója

Gratulálunk minden magyar versenyzőnek!


Eddig ennyien látták a cikket: 730


comments powered by Disqus

Kapcsolódó cikkek