I. Sárvár Kupa szombat (41)

Lotusos siker sztori folytatódott, Chanoch a biztos pont, egy egész évre elegendő műszaki hiba. Röviden erről szólt számunkra az I. Sárvár Kupa.

Az első versenyhétvégén, az OB nyitó futamán a Hungaroringen versenyzőink elkényeztettek minket várakozáson felüli eredményeikkel. Technikai sportról lévén szó természetesen voltak műszaki problémáink, de a szerelők hatékony közreműködésének köszönhetően úrrá lettünk rajtuk és minden autónk róhatta a köröket az aszfalton.

I. Sárvár Kupa vasárnap (21)

Igaz senki nem mondta ki, talán csak a csapatvezető Bús Attila, de az elvárás a magasra tett mérce elérése volt a Pannónia Ringi futam előtt. Tudtuk, ez nem lesz egyszerű, de biztosak voltunk benne, hogy ez a csapaton nem múlhat, mindenki el fog követni mindent a minél jobb eredmény elérése érdekében.

Hogy ez most mégsem sikerült, az nem is csapaton múlott. A technika ördöge túl sok és túl kemény tréfát űzött ezen a versenyen velünk. Az emberi teljesítmény itt már sajnos kevésnek bizonyult. A szerelők hiába dolgoztak éjt nappallá téve, a pilóták hiába indultak el még saját testi épségüket is kockáztatva a nem teljesen „egészséges” autókkal, most nem sikerült. A trailer visszatérő vendége lett boxunknak.

Első versenynap:

Lotus Ladies CupI. Sárvár Kupa szombat (33)

A lányok ezen a hétvégén is elkápráztattak minket. Sheila Verschuur már az elején  megmutatta, hogy ezen a hétvégén nem teremhet babér senkinek rajta kívül. Már az időmérő futamon több mint két másodperccel verte a második Bende Adriennt míg Sas Szilvi egy hajszálnyival (0,035 mp) lett csak harmadik. Izgalmat csak az hozott, hogy Sheila egy kicsit átalakította az autó orrát, hogy a szerelőknek legyen mit csinálni délutánig. Egy darab lemez és a ragasztószalag, meg egy hozzáértő kéz csodákra képes. Nagy várakozással vártuk a futamot.

Sheila Verschuur autója összetört egy kicsit

A verseny hasonlóan zajlott az időmérőhöz. Izgulni valónk nem sok akadt az élen autózó versenyzőink kapcsán. Sheila Verschuur tartotta délelőtti formáját és folyamatosan körről körre növelte előnyét. Sas Szilvi is nyugodtan autózhatott, mert Bende Adrienn megelőzésére sajnos nem volt esélye ezen a futamon, de hátulról sem fenyegette senki. Nyugodt verseny után két dobogós hely és 3 kupa lett a miénk. Liesette a hatodik helyen végzett, míg Veronika 9. lett.

Formula E2000

A következő program számunkra a formaautók időmérője volt. Christopher Höher megveréséhez egy kisebb csoda kellett volna, de utólag visszanézve bár csak ennyi lett volna a feladat a hétvégén. Az időmérőI. Sárvár Kupa szombat (8) edzésen még mentek az autóink, de Krisztián már itt is panaszkodott a váltóra. Végül Chanoch Nissany második lett közel két másodperccel lemaradva. Közé és Krisztián közé beékelte magát Pödör Balázs, hogy elvegye tőlünk a harmadik helyet.

Kezdődött a versenyfutás az idővel. Sikerül-e úrrá lenni a délutáni futamig a technikai problémákon? Ekkor még bíztunk benne, hogy igen. Chanoch felállhatott a rajtrácsra, de Krisztián autója az utolsó pillanatig kérlelte magát és amikor már úgy tűnt, hogy működik minden, jött a feketeleves a hűtő szivárgása képében. Gyors tömítés és indulás a boxutca végére, hogy elrajtolhasson Krisztián a mezőny után. Chanoch jól rajtolt és egész verI. Sárvár Kupa szombat (35)seny alatt megőrizte második helyét. Sajnos mind Krisztián, mind Dominik autója elromlott és segítséggel érkezett vissza a boxba, nem pedig önerőből. Ekkor még bíztunk benne, hogy másnap azért elindulhatnak. Sokáig nem tartott ez az állapot, mert Dominik autójáról levéve a burkolatot azonnal láthatóvá vált a repedés a motorblokkon. Ezzel a versenyhétvége számára befejeződött, hiába rohant vissza a pályára ballagásáról.


Endurance:

Hatalmas várakozással vártuk az újabb futamot. Edina új társat kapott Wéber Gábor személyében. Már pénteken kezdődtek a problémák, aminek következtében a szabadedzés alatt a boxban maradt az autó. Egy alkatrész nem érkezett meg Prágából ezért csütörtökön irány Maranello, a Ferrari főhadiszállása. Az időmérőre versenyképesnek gondoltuk az autót, de ez a gondolat gyorsan elszállt, amikor Edina első körének közepén irányíthatatlanná vált az autó és a kavicságyban landolt. Trailer és vissza a Boxba. A baj nem volt komoly, javítható ha sikerül valahol alkatrészt találni. Elkezdődött a telefonálgatás Ostffyasszonyfa –Budapest – Prága között, de ezen a hétvégén úgy látszik semmi nem akart összejönni. Alkatrész van, szerelő van, aki indulna érte, de nincs raktáros, aki kinyissa a raktárt, ugyanis szombat éjjel elérhetetlen.:) Reggelig még reménykedtünk Budapestben, mert azért az délutánig megjárható út, de a reggelivel elszálltak a reményeink. Autó marad bal első kerék nélkül, Gábornak várnia kell a lehetőségre, hogy megmutassa mit tud a Ferrarival.

Második versenynap:

Formula E2000

Az éjszaka újabb váltószétszedéssel és hűtőcserével telt. Reggel Krisztián be is öltözöttI. Sárvár Kupa vasárnap (30) az időmérőre, de az autó elindítása után jött az újabb hidegzuhany. Hibát jelez a fedélzeti számítógép. Ebből nem lesz időmérő és kezdődik megint a versenyfutás az idővel, hogy legalább futam legyen. Lett is, de sajnos a tavalyi bajnok Fekete Krisztián nélkül. Ez az autó már csak a Szlovákia Ringen száll versenybe.

Utolsó csatarendbe állítható autónkat  Chanoch vitte versenybe aki lemásolta a szombati napot. Második hely az időmérőn és a versenyen is koradélután. Így most sem múlt el nélkülünk díjátadó.

Lotus Ladies Cup

A fordított rajtrácsos indulás sem jelentett akadályt Sheila Verschuurnak. Sorban előzte meg riválI. Sárvár Kupa vasárnap (19)isait és az élre állt. A szombati versenyhez hasonlóan ma sem volt ellenfele. Körről körre növelte előnyét és a kockás zászló lengetésekor 18,6 másodperccel előzte meg a kitűnően versenyző Sas Szilviát. A középmezőnyben izgalmas perceket éltek meg a versenyzők. Bujdosó a harmadik helyre esett vissza az élről a rajt után és az első körben a mögötte jövő Bende Adrienn megforgatta. Mindketten visszaestek a mezőny végére, ahonnan egymást üldözve kezdték el a felzárkózást. Másik két versenyzőnk is javított szombati eredményén, Liesette az ötödik helyen végzett, míg Veronika 7. lett.

Sajnos számunkra az Endurance kategória ezúttal elmaradt a műszaki hiba miatt, így keserű szívvel kezdtük meg az összepakolást és indult vissza a csapat Budapestre. Hiába érkezett meg Edina Gyönyörű új sisakja, az sem lett kipróbálva versenykörülmények között.

I. Sárvár Kupa vasárnap (3)

 Igaz két hónapunk van rá, hogy felkészüljünk a következő futamra a Szlovákia Ringre, de ez nem azt jelenti, hogy megpihenhetünk. Hétfőn már elkezdődött az alkatrészek beszerzése az autók rendbetétele és addig még nagyon sok tennivaló vár a csapatra.


Eddig ennyien látták a cikket: 1040


comments powered by Disqus

Kapcsolódó cikkek