IMG_0915

A Hankook Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság záró versenyhétvégéjének, a szokásokhoz híven ismét a Hungaroring adott otthont. A verőfényes napsütésben 3 futamot is rendeztek minden kategóriában a mogyoródi dombok között.

Több szempontból is érdekesnek ígérkező záró forduló nem okozott csalódást a Hungaroringre kilátogatóknak. Bús Edina először versenyzett új Seat Leonjával magyar közönség előtt, Fekete Krisztián számára a bajnoki cím megszerzése volt a cél és a versenyzők mellett most egy akrobatikus kosárlabda csapat sikeréért is izgulhattunk, akik a gumiasztalról zsákolás világrekordját tervezték megdönteni.

 

Fekete Krisztián a bajnok

IMG_0909

A legnagyobb tét Fekete Krisztián vállát nyomta. Igaz a bajnokságot vezetve érkezett a Hungaroringre, de a három futamot is tartalmazó versenyhétvégén nagyon sok pontot lehetett szerezni, így nyitott volt a küzdelem. Krisztián azonban bajnokhoz méltóan versenyzett végig. Ellentmondást nem tűrve magabiztos versenyzéssel tartotta maga mögött nagy riválisát Pödör Balázst. Az első futamon „csak” másodikként állhatott fel a dobogóra, de a következő két versenyen már nem adta át senkinek az emelvény legmagasabb fokát. Az utolsó etapon akár ötödik helyezettként is bajnokként hajthatott volna el a kockás zászló előtt, de igazi sportemberhez méltóan, hagyva a biztonsági autózást nagy versenyzéssel ismét megszerezte az első helyezést, bebizonyítva, hogy méltó helyre került a bajnoki cím.

Bús Edina Először a Cupracerrel a magyar közönség előtt

IMG_0892

Edina, ebben a szezonban  – érthetően – elsősorban a Seat Leon Európa Kupára összpontosított. Akik ismerik őt sejthették, hogy nem fogja magyar rajongótáborát sem futam nélkül hagyni. Így ha nem is az Endurance kategóriában, de a sprintversenyben elindult a magyar mezőnyben is. A kihívás nem volt csekély, hisz a mezőnyben 2 Porsche is az ellenfelei között volt és a 150 lóerő különbség elsőre áthidalhatatlannak tűnt. Magabiztos versenyzéssel két harmadik helyet sikerült megszereznie. A pálya technikásabb részén hiába zárkózott fel a Porschékra az egyenesekben, megmutatkozott az autók közötti sebességkülönbség. Majd jött a harmadik forduló, amikor is kisebb csoda történt. Edina maga mögé utasította a gyorsabb autókat és elsőként haladt át a célvonalon. Neki még nem érkezett el a pihenés ideje. Két hét múlva Barcelonában izgulhatunk Edina és Wéber Gábor sikeréért.

 

Face Team – Guiness Rekord

A verseny szünetében Magyarország első akrobatikus sportszínháza tartott látványos kosárlabda show-t.

IMG_0953

Népes nézősereg előtt fantasztikus mutatványokat mutattak be a srácok sok esetben a gravitációt meghazudtoló ugrásokkal szórakoztatták az autósport szerelmeseit. A show végeztével elsősorban a gyerekek nagy örömére a nézőközönség is kipróbálhatta, hogy milyen érzés a gumiasztalról ugrálás.

Majd következett a neheze. A csapat egyik tagja Albert Dániel, megpróbálta megdönteni a gumiasztalról zsákolás 10 méteres világrekordját, amelyet nehezített az is, hogy mindezt egy autó átugrásával kellett végrehajtania. A 7-8 méteres távolság szinte gyerekjátéknak tűnt Dani magabiztosságát figyelve. A 10 méter körötti  kísérletek, azonban egyre több energiát emésztettek fel. Az utolsó ugrásnál 10 méter 6 centimétert mutatott a hivatalos földmérő műszer. Dani emberfeletti erővel még egyszer nekirugaszkodott és bevágta a gyűrűbe a labdát. Sikerült gondoltuk mindannyian, de sajnos ez csak nekünk volt egyértelmű. A szabályok szerint Daninak nem elég betalálni a gyűrűbe, a kezével is érinteni kell a fémkarikát. A felvételek visszanézése után úgy tűnik, hogy sikeres volt a kísérlet, de biztosak ebben csak a Guiness bírálóbizottság állásfoglalása után lehetünk.

 IMG_1081

Gratulálunk a résztvevőknek!

További képek itt!

(Kérjük azon sajtós, operatőr kollégákat illetve nézőket akik további felvételekkel rendelkeznek a kosárlabdás show-ról, küldjék el a képeket/videókat az info@promotors.hu-ra! Amennyiben a fotót, cikket már publikálták, a linkeket is várjuk, hogy megoszthassuk Facebookon! Köszönjük!)


Eddig ennyien látták a cikket: 858


comments powered by Disqus

Kapcsolódó cikkek