Dusan Borkovic 2

2015
Dušan 2015-ös szezont a WTCC-ben kezdte, de Argentina and Morocco után a NIS Petrol Racingel egyetértésben átvátott FIA ETCC sorozatra ahol a Hungaroringen kezdte meg a versenyzést májusban az ETCC nyitó versenyhétvégéjén. Dušannak biztonsági okokból kellett meghoznia ezt a döntést, az üléspozíciójából adódó problémák miatt, amit nem sikerült a csapatnak megoldania 2 versenyhétvége alatt.

Dušan a legújabb Seat Leon Cup Racert vezette az ETCC-ben a NIS Petrol Racing team színeiben a magyar B3 Racing team háttértámogatásával.

Dusan 2015-ben csapatunk támogatásával érte el élete legnagyobb sikerét. 110 pontot gyűjtött és megnyerte a bajnokságot, olyan versenyzőket maga mögé utasítva, mint Petr Fulin és Andreas Pfister

Az első 5 versenyhétvégén 5 győzelmet aratott és végig a tabella élén állt. Az utolsó versenyen Pergusában egy balesetet szenvedett az első versenyen, de csapatunk a B3 Racing szerelői kemény munkával versenyképes állapotba hozták autóját. Dusan a 4. helyen végzett begyűjtve 10 újabb pontot és a bajnoki címet.

A 2016-os szezonban Dusan ismét világversenyen indul. Egy új SEAT Leon volánja mögött indul világkörüli körútra csapatunkkal a TCR International sorozatban.

Dusan Borkovic 1

2014
Dušan Borković lett az első szerb versenyző aki elindult a legnagyobb presztízsű túraautó sorozatban a WTCC-ben. Dušan a NIS Petrol Racing Team versenyzőjeként indult a 98-as számmal.

Dusan Borkovic az első szezonban óriási sikert ért el második helyével a japén Suzukában. Dusan lett az egyetlen szerb versenyző, aki ilyen sikert ért el a szerb autóversenyzés történetében.

Marokkóban az előkelő 5. helyen végzett, majd a szerencse elpártolt tőle.

Dusan 41 pontot szerzett és összetettben a 14. lett.

A technikai problémák mellett 2 versenyen diszkvalifikálták (Magyarországon és Argentínában) a front splitter alacsony beállításáért.

Dusan Borkovic 4

2013
Dušan debütált a European Touring Car sorozatban (ETCC), ahol már az első évben a 3. helyen végzett összetettben a legerősebb S2000-es osztályban.

2012
Ez az év egy rendkívül fontos állomás volt pályafutásában. Megszerezte az Európa-bajnoki címet a Hill Climb sorozatban (FIA European Hill Climb Championship).

2011
Dušan Borković először versenyzett európai sorozatban, a FIA European Hill Climb. Már az első versenyen az ausztriai Rechbergben az első helyen végzett recordot felállítva. 12 versenyből 9-en vett részt 4 rekordot felállítva és a 3. helyen végzett a bajnokságban.

2010
Dušan Borković lett a Hegyi verseny bajnoka Serbiának a Mitsubishi Lancer Evo 9-esével. 70 versenyző között mind az 5 versenyt sikerült megnyernie. Ez az autó nyitotta meg az utat Dusan előtt az aurópai versenyekhez.

2008
2008-ban Dušan vezetett mindenféle járművet, amit csak tudott. Részt vett hegyi versenyeken, pályaversenyen és a rally sem maradhatott ki.

2007
Dušan elnyerte a harmadik  Arany Bukósisakot, ennek eredményeként a Gyémánt Bukósisak is megillette. Természetesen ismét legfiatalabbként és csatlakozott azon illusztris társasághoz, akik között mindössze két honfitársa szerepel.

2004
Dušan továbbra is a “National Class” szériában versenyzett és az elkövetkező 4 évben Ő nyerte a legtöbb versenyt “National Class” történetében.

2003
Borković csatlakozott a Szerb bajnoksághoz – “National Class-Hybrid”. Annak ellenére, hogy nem vett részt minden versenyen az összetett harmadik helyen végzett.

2002
A “small N” sorozatban megnyerte a híres utcai versenyt “Ušće” Belgrádban.

2001
Dušan ebben az évben átváltott “small N” kategóriára  ahol egy Yugo-t vezetett. driven.

2000
Az álom valóra vált és Dusan Borkovic lett a legfiatalabb versenyző, aki két Arany bukósisakkal rendelkezhetett.

1999
1999-ben ismét súlyos balesetet szenvedett, aminek következtében majdnem elveszette jobb karját, de szerencsésen felépült és folytathatta karrierjét. Ebben az évben elnyerte az ötödik bajnoki címet és elkezdhetett álmodni a második Arany sisakról.

1997
Dušan Borković elnyert egy igen különleges díjat  az Arany bukósisakot, amit azok kapnak, aki egymást követő három évben megőrzik bajnoki címüket. Dusán lett a legfiatalabb bajnok, aki elnyerte ezt a címet.

Ebben és az ezt követő évben Dusan a magyar gokart bajnoki címet is magáénak tudhatta.

1995
Az 1995-ös év rendkívül sikeres széria kezdete volt. Dusan állami bajnok lett, amelyet 6 bajnoki cím követett sorban.

1994 Gokart
Dušan Borković 10 évesen kezdte karrierjét mint a legtöbben gokartozással. Már az első versenyén a hihetetlen teljesítménnyel a 4 helyen ért célba majd ezt követően már a második helyet sikerült megszereznie.

A harmadik verseny előtti edzésen felborult gokartjával és komoly sérülést szenvedett, eltörte mindkét alkarját. Hosszabb lábadozás után visszatérve újabb sikereket ért el.


comments powered by Disqus

Kapcsolódó cikkek